Jump to content

RipGroove

Member
  • Content count

    969
  • Joined

  • Last visited

About RipGroove

  • Rank
    Company Commander

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    UK

Recent Profile Visitors

1,624 profile views
  1. Almost feels like FT's have been put in the game for the '1%' that know how to use them and for the other 99% it's just a misused mechanic that makes the game feel unnecessarily messy and over complicated.
  2. FPS has tanked since v12??!!

    Yeah I know I've had Squad since 2015 so I've seen all the ups and downs with regards to performance, my current CPU is a 7700k. Maybe I'll try the latest Nvidia driver again as some people are reporting that this latest version of Squad runs as good as v11 did, definitely not the case for me.
  3. FPS has tanked since v12??!!

    Are you using an Nvidia GPU? If so what driver are you using?
  4. FPS has tanked since v12??!!

    Its a massive drop for me since v11
  5. V12.1 Performance

    Any more insight?
  6. Pretty much what I was afraid of TBH. IMO Squad was at it best when it was a perfect mix of Milsim (like ARMA) and Arcade (Like Battlefield), it's slowly becoming more and more Milsim and more and more complicated, which I'm not sure I really want in a game ATM.
  7. Just played my first game with Fireteams and I wasn't at all impressed TBH, the Squad I joined was split in to 3 infantry teams which was obviously too much for the SL to constantly micromanage so at any given time at least 1 Fireteam were just stood there not knowing what to do. I'm hoping that was just a worst case kind of scenario and I was just unlucky to join that Squad.
  8. V12.1 Performance

    3440x1440 isnt 4k (it's 1440p Ultrawide)... and yes I HAD 100fps consistently all through v10 and v11 which was perfect because my monitors refresh rate is 100Hz so, yeah, I do want that 100fps back... Yeah I've always had it off as 3440x1440 with Ultra settings has been more than enough graphically as it looks stunning.
  9. V12.1 Performance

    How do you mean? Is it bugged in v12 or something? v11 ran butter smooth for me at consistent high average fps. FYI I have Super Sampling set to OFF, always have done.
  10. V12.1 Performance

    Same here, I used to get 100fps average @ 3440x1440 Ultrawide with all settings maxed out, I just played my first 2 games since v12 and my FPS was anywhere between 50-100 but constantly fluctuating massively, I assume this is a v12 thing as nothing has changed my end? My other games still perform flawlessly. Spec (for reference): CPU: i7-7700k GPU: Evga 1080ti SC2 Hybrid (Driver 416.94, not the latest because BFV ran like shit on the latest one) RAM: 16GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz SSD: Samsung m.2 nvme I was hoping to get back in to Squad over the holidays but if it's behaving like that that'll put me right off.
  11. I used to get 100fps average @ 3440x1440 Ultrawide with all settings maxed out, I just played my first 2 games since v12 and my FPS was anywhere between 50-100 but constantly fluctuating massively, I assume this is a v12 thing as nothing has changed my end? My other games still perform flawlessly. Spec (for reference): CPU: i7-7700k GPU: Evga 1080ti SC2 Hybrid (Driver 416.94, not the latest because BFV ran like shit on the latest one) RAM: 16GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz SSD: Samsung m.2 nvme I was hoping to get back in to Squad over the holidays but if it's behaving like that that'll put me right off.
  12. Life was much simpler before fire teams imo.
  13. For a few non Squad related reasons I've not actually played since v12 was released and was just wondering before I dive back in how the whole Fire Teams mechanic is generally being used? Before v12 I've had many games where a Squad leader was splitting up the squad in to Fire Teams and the whole thing just felt messy and unnecessary and the squad leader was taking on too much responsibility which just made the whole affair confusing and the quality of that matches gamepley suffered because of it, IMO the squads generally played better if they stuck together as they were a nice sized group. So now that Squad has a built in Fire Team function I can imagine that having the colors and comms etc tidies up some of that messiness BUT are we now seeing most squads get divided up just for the hell of it, just for novelty and just to use the function because its there? If so then effectively you just have lots of small squads where each squad leader has to control 2 at a time, which to me just doesn't seem right (unless the Fire Team split is mainly used for a vehicle crew). Obviously I may be way off the mark as I haven't actually played v12 yet.
  14. My Creative Sound Blaster settings for SQUAD

    Hmm, I've found the directional sound to be pretty good, I'll try Scout mode at some point and see what I think.
  15. I believe you are right, strange thing is though, watching videos of v12 turrets, people seem to be able to move them much faster than I can?
×